Profielen

Gert-Jan Nefkens | Wageningen

​

Heeft een achtergrond in de financiële sector. Is oprichter en draagt zorg voor de financiering van Stichting Nieuwe Zorg vanuit een grote betrokkenheid op cliënten en ouders die te maken krijgen met stagnerende of ontbrekende hulpverlening.

Overige activiteiten:

> Curaan B.V., Beleggingsmaatschappij, Directeur-eigenaar.

> Ming Fonds, Financiering Onderzoek Epilepsie UMC, oprichter.

> Stichting Avolare, Wildopvang-educatie/onderzoekscentrum, Secretaris en opdrachtgever.

​

Wim Dijkkamp | Maartensdijk (1955-2020)

Helaas is Wim Dijkkamp, geheel onverwacht, op 31 augustus overleden. Wij zullen zijn inzet en ervaring missen. Hij had een lange carrière achter de rug in de jeugdzorg zowel als manager als projectontwikkelaar.

Werkt sinds een aantal jaren als adviseur Jeugd en Gezin voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. Hij gaf daar sturing aan het regionaal casuïstiekoverleg en trok stagnerende hulpverlening vlot. In vastgelopen situaties organiseerde hij voor de client de juiste hulp onder het motto 1 gezin 1 plan. Daarnaast adviseerde hij de gemeenten rondom decentralisatie en de inkoop van jeugdzorg. Door zijn adviezen en bemiddeling kon Stichting Nieuwe Zorg meerdere cliënten in crisis van opvang en zorgverlening voorzien.

Ton Zegers

Directeur | Obdam

​

Heeft brede ervaring binnen jeugdzorg, gehandicaptenzorg, verslavingszorg, reclassering en forensische psychiatrie als uitvoerder, manager en directeur/bestuurder. Is een gedreven kwaliteitsontwikkelaar, waarbij individuele zorgontwikkeling, eigen regie/zeggenschap en communicatie de centrale thema’s vormen.

Overige activiteiten:

> Collimat Training, Management en Advies, Directeur-eigenaar.

Ten behoeve van projectadvisering en uitvoering huurt Stichting Nieuwe Zorg medewerkers in. Voor uitgevoerde en lopende projecten waren/zijn dit:

• Gedragswetenschappers

• Organisatiedeskundigen